Kundvagn:
Returer måste levereras på den returnerande partens bekostnad till adressen:
Vi fäster inte någon returetikett på paketen. Produkter måste skickas tillbaka till oss på din egen bekostnad.
Genom att deklarera retur av en vara i administrationspanelen kontrollerar du samtidigt om den vara du vill returnera kan returneras.
Om du är den som skickar varorna till oss, vänligen deklarera returerna i kundpanelen i Matterhorn-grossisten först och skriv sedan ut en rapport för de returnerade produkterna. På så sätt kan du snabbt identifiera varorna.
Vi behandlar beställningar som betalats och skickats som sålda varor. Därför, när en kund av någon anledning inte har hämtat ut paketet och det har returnerats till Matterhorn, kan vi behandla en sådan order automatiskt som en retur av varorna med avdrag för tillhörande avgifter. Om produkten inte kan returneras kan vi skicka den på nytt till kunden eller skicka tillbaka den till din företagsadress. Vi debiterar leveranskostnaden enligt vår prislista, som för billigast möjliga paket till destinationslandet. Retur av ett paket som inte hämtats ut medför extra kostnader för Matterhorn. Om returen inte beror på ett adressfel från vår sida debiteras du en returavgift på 5 euro per paket. Denna avgift faktureras en gång per månad tillsammans med avgifter för returer etc.